Ekonomika | Technologijos | Kultūra | Lietuvoje | Politika ir visuomenė | Pasaulyje | Teisingumas | Sportas | Sveikata | Švietimas | Žiniasklaida | Pramogos
Vtv.lt Jums





Redakcija
Žuvis gali sumažinti mirštamumą nuo prostatos vėžio
  2010 spalio 08  

Gairės: Prostata, Pristatos vezys, Zuvis
Reitingas: / 0
Panevėžio balso nuotrauka. Žuvis
Panevėžio balso nuotrauka. Žuvis

Valgydami daug žuvies, vyrai galbūt nesumažins tikimybės susirgti prostatos vėžiu, tačiau tikimybė mirti nuo šios ligos gali sumažėti, nustatė Kanados mokslininkai.

Pasak tyrimo vadovo dr. Konrad M. Szymanski iš Monrealio McGillo universiteto sveikatos centro, Jungtinėse Amerikos Valstijose prostatos vėžys nustatomas vienam iš šešių vyrų, o kas šeštas tokių ligonių dėl šios ligos miršta.

Reklama
„Mes nustatėme, kad kai jau ši liga diagnozuota, miršta perpus mažiau tų, kas valgo daug žuvies“, sako dr.  K. M. Szymanski. Pasak jo, žinoma apie keleriopą žuvies naudą žmogaus sveikatai, įskaitant sumažėjusią tikimybę susirgti širdies ligomis ar patirti insultą, tačiau buvo „šiek tiek neaišku“, ar žuvis gali padėti apsisaugoti nuo prostatos vėžio.

Mokslininkai išanalizavo 31 anksčiau atlikto tyrimo duomenis apie šimtus tūkstančius pacientų. Jų išvadas paskelbė žurnalas „American Journal of Clinical Nutrition“, praneša „Reuters Health“.

Apskritai mokslininkai nenustatė, kad vyrams valgant daug žuvies sumažėja tikimybė susirgti prostatos vėžiu.

Tačiau jie aptiko, kad daug žuvies valgiusiems ligoniams buvo mažesnė tikimybė, kad prostatos vėžys išplis iš prostatos liaukos ir išsivystys iki metastazių. Didelis žuvies vartojimas taip pat susietas su 63 procentais mažesne tikimybe mirti nuo prostatos vėžio

Kadangi apžvelgtieji tyrimai naudojo įvairias skaičiavimo metodikas, mokslininkai sako, kad nebuvo įmanoma nustatyti, kiek reikia valgyti žuvies, kad pasireikštų jos apsauginis poveikis. 

Mokslininkai daro išvadą, kad vėžio vystymąsi stabdo žuvies taukai, turintys priešuždegiminių savybių.

Keli anksčiau atlikti tyrimai parodė, kad omega-3 riebalų rūgštys ir žuvies taukų maisto papildai gali sulėtinti vėžio vystymąsi, sumažindami uždegimo procesą ir per kitus poveikio mechanizmus. Pastarojoje apžvalgoje nebuvo naudojami duomenys apie žuvies taukų maisto papildų vartojimą, taip pat apie tiriamųjų gyvenimo būdą, tad nežinoma, kiek tai galėjo turėti įtakos rezultatams. 

Griežtai draudžiama portale www.vtv.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be redakcijos sutikimo, o jei sutikimas gautas, visuomet būtina nurodyti www.vtv.lt su aktyvia nuoroda kaip informacijos šaltinį.
Įvertinti: BlogasGeras 
Spausdinti Spausdinti
Rekomenduoti Rekomenduoti
Pranešti apie klaidą Pranešti apie klaidą

Žymėti Topix.lt Žymėti Topix
Žymėti gerosnaujienos.lt Žymėti Geros naujienos
Žymėti zinios.lt Žymėti Zynios
Žymėti cut.lt Žymėti Cut
Facebook Prisijunk prie mūsų Facebook tinkle

Vardas:
El. paštas:
Komentaras:

Neburnok
Norėčiau gauti el.laišką, jeigu bus paskelbta daugiau komentarų
   


Paskutinės kategorijos naujienos:

 
Vilnių papuoš Julia Janus mada ant dviračių
Žymūs sporto instruktoriai kviečia moteris sportuoti namuose
Pavogtos laimės 3 aktoriams – ekstremalūs išbandymai filmavimo aikštelėje
Lietuvos ambasadoje Prancūzijoje – garsaus Paryžiuje gyvenančio lietuvių dalininko kūrybos vakaras
Moderni klasikinės pasakos interpretacija
R.Morkūnaitė: Šveicarijos diskriminacinės priemonės darbo jėgai prieštarauja bendradarbiavimui su ES
Nuo liepos pradžios – galimybė viešuoju transportu keliauti su persėdimu
Įkainių pagrįstumo tyrimas sustiprins pasitikėjimą šalies bankų rinka
Kauno rajono mero atsakymas į  klausimus apie atliekų deginimą – tyla
Intrigą ralio čempionato Vilniaus etape garantuos S. Girdausko ir R. Lipeikio kova trasoje
D. Valys paprašė panaikinti N. Venckienės neliečiamybę
L. Kernagis: komisija išsiaiškino, kad R. Palaitis, būdamas ministru, pažeidinėjo įstatymus
V. Mainelytė: mūsų šeimoje nėra smurto
Miestų gėlininkai varžysis konkurse
Dabar: 18°C
Naktį: ~6°C
Plačiau
Klausimas
Ar pritariate daugiabučių renovacijai?
 
Reklama
Interneto svetainių programavimas ir dizainas Hostingo paslaugų lyderis

Vertimų biuras Smalta
Joana Žaneta Vincentas Vilmantas Gina Gerardas Žana
1867 – Vilniaus senovės muziejuje atidaryta viešoji biblioteka. 1993 – Klaipėdoje atidengtas paminklas, skirtas nežinomų ...
Plačiau
Pasveikinkit vieni kitus!
Vtv.lt sveikinimai įvairiausiomis temomis.
Rekomenduoja
Verta aplankyti

Paskutinės | Skaitomiausios
Kino naujienos
Nuorodos
Lietuvoje
Mokslas ir technika
Mokslas ir gyvenimas
Švietimo ir mokslo ministerija
Pasaulyje
Nature
popsci.com
BBC