Ekonomika | Technologijos | Kultūra | Lietuvoje | Politika ir visuomenė | Pasaulyje | Teisingumas | Sportas | Sveikata | Švietimas | Žiniasklaida | Pramogos
Vtv.lt Jums





Redakcija
Gerasis cholesterolis siejamas su ilgesniu gyvenimu
  2011 vasario 28  

Gairės: cholesterolis, gyvenimo trukmė, tyrimas, sveikata
Reitingas: / 0
sxc.hu nuotrauka
sxc.hu nuotrauka

85 metų sulaukę vyrai septintajame savo gyvenimo dešimtmetyje paprastai turėjo daugiau vadinamojo gerojo cholesterolio, rodo JAV atliktas tyrimas. Nustatyta, kad daugiausia gerojo cholesterolio turėjusiems vyrams tikimybė mirti iki 85 metų buvo 28 procentais mažesnė palyginti su vyrais, kurie tokio cholesterolio turėjo mažiausiai.

Žalingą poveikį sveikatai turi mažo tankio vadinamasis blogasis cholesterolis (MTL), o didelio tankio gerasis cholesterolis (DTL) malšina pirmojo poveikį.

Tyrimo ataskaitą paskelbė „American Journal of Cardiology“, praneša „Reuters Health“.

Amerikos širdies asociacija laiko, kad mažas DTL kiekis – mažiau nei 40 miligramų decilitre (mg/dl) vyrų kraujo – lemia didesnę riziką susirgti širdies ligomis.

Bostono veteranų epidemiologijos ir tyrimų informacijos centro mokslininkai išanalizavo maždaug 650 veteranų, kai jiems buvo maždaug 65 metai, duomenis ir sugrupavo juos pagal DTL kiekius.

Pradėję nuo 40 mg/dl DTL tiriamųjų kraujyje, jie nustatė, kad kai DTL kiekis kaskart padidėja po 10 mg/dl, tikimybė tokiems vyrams mirti iki 85 metų amžiaus buvo po 14 procentų mažesnė. Iš viso tokio amžiaus sulaukė 375 tiriamieji.

Be to, daugiau DTL cholesterolio turėję vyrai rečiau turėjo antsvorį, jų mažiau rūkė ir sirgo širdies ligomis, mažiau vartojo alkoholio.

Šie faktoriai irgi galėjo turėti įtakos gyvenimo trukmei, tačiau mokslininkams į tai atsižvelgus, vis tiek išliko tikimybės sulaukti 85 metų amžiaus ir didelio DTL kiekio ryšys.

„Pakeisti DTL kiekį kraujyje yra sunku“, sako Dr. Nir Barzilai, kuris vadovauja Senėjimo tyrimo institutui prie Alberto Einšteino medicinos koledžo Niujorke.

Pasak jo, mankštinimasis gali tik šiek tiek padėti pagerinti šį rodiklį, tačiau vitaminas B3 (niacinas) gali padidinti DTL kiekį organizme 15-35 procentais.

Vitamino B3 turi pieno produktai, liesa mėsa, riešutai, žirniai, grikiai, kiaušiniai ir žuvis. 

Lietuvoje, kaip ir visoje Europos Sąjungoje, rekomenduojama niacino paros norma yra 16 miligramų, praneša Savigydos pramonės asociacija.


Griežtai draudžiama portale www.vtv.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be redakcijos sutikimo, o jei sutikimas gautas, visuomet būtina nurodyti www.vtv.lt su aktyvia nuoroda kaip informacijos šaltinį.
Įvertinti: BlogasGeras 
Spausdinti Spausdinti
Rekomenduoti Rekomenduoti
Pranešti apie klaidą Pranešti apie klaidą

Žymėti Topix.lt Žymėti Topix
Žymėti gerosnaujienos.lt Žymėti Geros naujienos
Žymėti zinios.lt Žymėti Zynios
Žymėti cut.lt Žymėti Cut
Facebook Prisijunk prie mūsų Facebook tinkle

Vardas:
El. paštas:
Komentaras:

Neburnok
Norėčiau gauti el.laišką, jeigu bus paskelbta daugiau komentarų
   


Paskutinės kategorijos naujienos:

 
Vilnių papuoš Julia Janus mada ant dviračių
Žymūs sporto instruktoriai kviečia moteris sportuoti namuose
Pavogtos laimės 3 aktoriams – ekstremalūs išbandymai filmavimo aikštelėje
Lietuvos ambasadoje Prancūzijoje – garsaus Paryžiuje gyvenančio lietuvių dalininko kūrybos vakaras
Moderni klasikinės pasakos interpretacija
R.Morkūnaitė: Šveicarijos diskriminacinės priemonės darbo jėgai prieštarauja bendradarbiavimui su ES
Nuo liepos pradžios – galimybė viešuoju transportu keliauti su persėdimu
Įkainių pagrįstumo tyrimas sustiprins pasitikėjimą šalies bankų rinka
Kauno rajono mero atsakymas į  klausimus apie atliekų deginimą – tyla
Intrigą ralio čempionato Vilniaus etape garantuos S. Girdausko ir R. Lipeikio kova trasoje
D. Valys paprašė panaikinti N. Venckienės neliečiamybę
L. Kernagis: komisija išsiaiškino, kad R. Palaitis, būdamas ministru, pažeidinėjo įstatymus
V. Mainelytė: mūsų šeimoje nėra smurto
Miestų gėlininkai varžysis konkurse
Dabar: 18°C
Naktį: ~6°C
Plačiau
Klausimas
Ar pritariate daugiabučių renovacijai?
 
Reklama
Interneto svetainių programavimas ir dizainas Hostingo paslaugų lyderis

Vertimų biuras Smalta
Joana Žaneta Vincentas Vilmantas Gina Gerardas Žana
1867 – Vilniaus senovės muziejuje atidaryta viešoji biblioteka. 1993 – Klaipėdoje atidengtas paminklas, skirtas nežinomų ...
Plačiau
Pasveikinkit vieni kitus!
Vtv.lt sveikinimai įvairiausiomis temomis.
Rekomenduoja
Verta aplankyti

Paskutinės | Skaitomiausios
Kino naujienos
Nuorodos
Lietuvoje
Mokslas ir technika
Mokslas ir gyvenimas
Švietimo ir mokslo ministerija
Pasaulyje
Nature
popsci.com
BBC