Ekonomika | Technologijos | Kultūra | Lietuvoje | Politika ir visuomenė | Pasaulyje | Teisingumas | Sportas | Sveikata | Švietimas | Žiniasklaida | Pramogos
Vtv.lt Jums





Redakcija
Antioksidantai gali sustiprinti vyrų vaisingumą
  2011 sausio 21  

Gairės: antioksidantas, vyras, vaisingumas
Reitingas: / 0

Poroms, kurios negali susilaukti vaikų, gali padėti tokie antioksidantai kaip vitaminas E ir cinkas, rodo daugiau kaip 30 tyrimų apžvalga.

Mokslininkai savo dėmesį sutelkė į vyrus, kurių vaisingumas buvo mažesnis nei vidutinis, ir nustatė, kad tikimybė antioksidantus vartojusiems vyrams apvaisinti savo partneres buvo daugiau nei keturis kartus didesnė palyginti su tais, kas tokių papildų nevartojo.

Tačiau Naujosios Zelandijos mokslininkai tiesiai neteigia, kad antioksidantai tikrai pagerina vaisingumą, teigdami, kad reikia atlikti daugiau tyrimų, praneša „Reuters Health“.

Nuo nepakankamo vaisingumo kenčia vienas vyras iš 20, tai lemia maždaug pusę uždelsto pastojimo atvejų.

Oksidantinis stresas organizme kyla, kai laisvieji radikalai, ląstelių metabolizmo šalutiniai produktai, pažeidžia DNR ir ląstelių funkcionavimą. Antioksidantai, įskaitant tam tikrus vitaminus ir kitas maistines medžiagas, suvaržo laisvuosius radikalus ir taip apsaugo ląsteles.

Mokslininkus tai paskatino pasidomėti, ar oksidantai gali padėti spermai išlikti sveikai.

„Papildų su antioksidantais vartojimas gali šiek tiek pagerinti poros tikimybes pastoti“, sako tyrimo vadovė dr. Marian Showell iš Oklando universiteto.

Mokslininkai apžvelgė 34 tyrimus, kuriuose dalyvavo beveik 3000 porų ir kurioms buvo taikomas gydymas nuo nevaisingumo, įskaitant apvaisinimą mėgintuvėlyje ir pačioje gimdoje – tai du labiausiai paplitę apvaisinimo būdai, kai problemų kyla būtent dėl spermos kokybės. Kiekviename šių tyrimų buvo nagrinėjamas vieno dar daugiau antioksidantų vaidmuo.

Remdamiesi 96 pastojimo atvejais iš 964, kurie pateko į 15 tyrimų, mokslininkai nustatė, kad vyrui vartojant antioksidantus, tikimybė, jog jo partnerė pastos, buvo keturis kartus didesnė. 

Be to, vyrams vartojus antioksidantus, tikimybė jų partnerėms pagimdyti gyvą kūdikį buvo ketvirtadaliu didesnė. Tačiau tik trys tyrimai iš apžvelgtųjų turėjo duomenų apie pagimdytus gyvus kūdikius, tad iš viso tokių atvejų buvo tik 20.

Mokslininkai taip pat pažymi, kad įvairiuose tyrimuose buvo naudojami įvairūs antioksidantai ir įvairūs jų kiekiai, tad konkrečių papildų efektyvumas nenustatytas. Be to, antioksidantų turi ne tik maisto papildai, bet ir įvairūs maisto produktai.

Tad mokslininkai perspėja, kad poros neturi pasikliauti vien antioksidantais, kad įveiktų nevaisingumo problemas. Paprastai gydant nevaisingumą naudojami įvairūs būdai.

Naujosios Zelandijos mokslininkų apžvalgą paskelbė Cochrano biblioteka (The Cochrane Library) – visame pasaulyje pripažintas įrodymais pagrįstos medicinos informacijos šaltinis. Jį administruoja tarptautinis nepriklausomas medicinos mokslininkų susivienijimas „Cochrane Collaboration“.

Jo nariai tiria ir apibendrina visus kada nors atliktus atsitiktinių imčių tyrimus, siekiant objektyvaus jų įvertinimo.


Griežtai draudžiama portale www.vtv.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be redakcijos sutikimo, o jei sutikimas gautas, visuomet būtina nurodyti www.vtv.lt su aktyvia nuoroda kaip informacijos šaltinį.
Įvertinti: BlogasGeras 
Spausdinti Spausdinti
Rekomenduoti Rekomenduoti
Pranešti apie klaidą Pranešti apie klaidą

Žymėti Topix.lt Žymėti Topix
Žymėti gerosnaujienos.lt Žymėti Geros naujienos
Žymėti zinios.lt Žymėti Zynios
Žymėti cut.lt Žymėti Cut
Facebook Prisijunk prie mūsų Facebook tinkle

Vardas:
El. paštas:
Komentaras:

Neburnok
Norėčiau gauti el.laišką, jeigu bus paskelbta daugiau komentarų
   


Paskutinės kategorijos naujienos:

 
Vilnių papuoš Julia Janus mada ant dviračių
Žymūs sporto instruktoriai kviečia moteris sportuoti namuose
Pavogtos laimės 3 aktoriams – ekstremalūs išbandymai filmavimo aikštelėje
Lietuvos ambasadoje Prancūzijoje – garsaus Paryžiuje gyvenančio lietuvių dalininko kūrybos vakaras
Moderni klasikinės pasakos interpretacija
R.Morkūnaitė: Šveicarijos diskriminacinės priemonės darbo jėgai prieštarauja bendradarbiavimui su ES
Nuo liepos pradžios – galimybė viešuoju transportu keliauti su persėdimu
Įkainių pagrįstumo tyrimas sustiprins pasitikėjimą šalies bankų rinka
Kauno rajono mero atsakymas į  klausimus apie atliekų deginimą – tyla
Intrigą ralio čempionato Vilniaus etape garantuos S. Girdausko ir R. Lipeikio kova trasoje
D. Valys paprašė panaikinti N. Venckienės neliečiamybę
L. Kernagis: komisija išsiaiškino, kad R. Palaitis, būdamas ministru, pažeidinėjo įstatymus
V. Mainelytė: mūsų šeimoje nėra smurto
Miestų gėlininkai varžysis konkurse
Dabar: 18°C
Naktį: ~6°C
Plačiau
Klausimas
Ar pritariate daugiabučių renovacijai?
 
Reklama
Interneto svetainių programavimas ir dizainas Hostingo paslaugų lyderis

Vertimų biuras Smalta
Joana Žaneta Vincentas Vilmantas Gina Gerardas Žana
1867 – Vilniaus senovės muziejuje atidaryta viešoji biblioteka. 1993 – Klaipėdoje atidengtas paminklas, skirtas nežinomų ...
Plačiau
Pasveikinkit vieni kitus!
Vtv.lt sveikinimai įvairiausiomis temomis.
Rekomenduoja
Verta aplankyti

Paskutinės | Skaitomiausios
Kino naujienos
Nuorodos
Lietuvoje
Mokslas ir technika
Mokslas ir gyvenimas
Švietimo ir mokslo ministerija
Pasaulyje
Nature
popsci.com
BBC