Kaip nėščios moterys gali padidinti savo nešiojamų vaikų intelektinius gebėjimus? Valgydamos daugiau žuvies, rodo „American Journal of Clinical Nutrition“ žurnale pristatytas tyrimas.
Mokslininkai atskleidė, kad nėštumo metu daugiau žuvies vartojusioms moterims gimę vaikai pasiekia geresnių rezultatų verbalinio intelekto testuose, pasižymi puikia motorika ir yra socialesni. Tyrimai atlikti įgyvendinant ES finansuojamą NUTRIMENTHE projektą, kurio tikslas yra išsiaiškinti dietos poveikį intelektiniam vaiko vystymuisi.
Reklama
Ankstesniame tyrime nustatyta, kad žuvies vartojimas nėštumo metu yra susijęs su verbalinio intelekto koeficientu (IQ), kai vaikas sulaukia 8 metų amžiaus. Tai susiję su tuo, kad riebi žuvis yra pagrindinis omega-3 riebalų rūgščių, tokių kaip dokozaheksaeno rūgštis (DHR), šaltinis. Šios rūgštys yra pagrindinis struktūrinis ląstelių ir ypač smegenų ląstelių membranų elementas.
Kad įvertintų omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių poveikį kūdikio organizmui, mokslininkai tyrė kraujo mėginius, paimtus iš daugiau nei 2 000 moterų per 20 nėštumo savaičių ir iš virkštelės po gimdymo. Paaiškėjo, kad valgant žuvį motinos organizme pagausėja dokozaheksaeno rūgštis, tačiau lieka neaišku, ar DHR koncentracija motinos organizme yra tiesiogiai susijusi su gimusio vaiko intelektiniais gebėjimais ir kaip vyksta pats omega riebalų rūgščių pasisavinimo procesas.
NUTRIMENTHE projektą, kuris turėtų atsakyti į šiuos klausimus, tikimasi baigti 2013 m.. Jame dalyvauja tyrėjai iš Belgijos, Vokietijos, Vengrijos, Italijos, Lenkijos, Ispanijos, Jungtinės Karalystės ir Jungtinių Amerikos Valstijų.
Griežtai draudžiama portale www.vtv.lt paskelbtą informaciją naudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be redakcijos sutikimo, o jei sutikimas gautas, visuomet būtina nurodyti www.vtv.lt su aktyvia nuoroda kaip informacijos šaltinį.Spausdinti Rekomenduoti Pranešti apie klaidą